Начало Хранене Диети Полезно 15 начина да се отучим от късното хапване

15 начина да се отучим от късното хапване

15 начина да се отучим от късното хапване - изображение

Как да се отучим от навика да ядем преди сън? Всеки знае, че храната, приета по-малко от 3 часа преди лягане, бързо се превръща в мазнини от организма. Предлагаме ви 15 начина да се справите с късното хапване, написани специално за среднощните гладници.

1. Изпийте чаша вода (желателно е да е топла) със сок от лимон или киви. Подходящ е също и зеленият чай. Изпълвайки стомаха, течността притъпява чувството на глад. Може да изпиете и чаша сок, но не купешки, а свеж пресен фреш. По-добрият вариант е зеленчуков, например от целина. Трябва да знаете, че приемането на много течности късно вечер не е желателно, защото предизвикват появата на тъмни кръгове под очите. Затова този съвет трябва да се спазва до 1 час преди лягане.

2. Може да направите лека физическа загрявка. Така мозъкът ще е ангажиран напълно с изпълняването на тази задача и ще забрави за храната. Тежките физически упражнения не са подходящи за късните вечерни часове, защото ще ви "изпият" силите и ще предизвикат безсъние.

3. Ако обичате ароматите, помиришете любим парфюм или масла с плодов мирис или с дъх на цветя, запалете си ароматни свещи или просто вдишайте аромата на кора от грейпфрут. Това трябва да помогне - мозъчните центрове, отговарящи за обонянието и глада, са "съседи". Задоволяването на единия от тях ще притъпи за известно време нуждите на другия.

4. Вземете гореща вана. Може да добавите в нея морска сол или няколко капки етерични масла. Това понижава апетита, отпуска и се отразява благоприятно върху качеството на съня.

5. Разходка преди лягане - тя помага просто да забравите за яденето, но с уточнението, че не трябва да се отбивате в магазинчето или кафето, покрай което минавате, за да си купите нещо за хрупане. През зимата този метод не помага, защото студеният въздух само изостря апетита.

6. Към ястията, приготвени за вечеря не добавяйте подправки - те възбуждат апетита.

7. Не яжте моркови и зеле вечер, защото водят след себе си желанието да хапнете нещо по-сериозно.

8. Старайте се пред погледа ви да няма висококалорична храна, защото когато я видите, ще ви е по-трудно да й устоите. Още по-добре ще бъде, ако не държите у дома си вредни продукти, ако това е възможно въобще.

9. Закачете на видно място личен специален списък, в който да вписвате всичко, от което искате да се откажете. Това се отнася не само за храните, но и за навиците и изобщо за всичко, което не ви е необходимо. Поглеждайте го винаги, когато сте на път да не спазите решението си. Такова писмено напомняне ще ви помага да се въздържате.

10. Залепете някаква снимка на хладилника. Вариантите могат да бъдат различни: много пълна жена - такава, каквато със сигурност в никакъв случай не искате да станете или обратното - стройно момиче с идеална фигура, към каквато се стремите.

11. Дръжте на видно място дънките или роклята, в които искате да влезете. Това ще бъде още една причина да не се "разделяте" с ограниченията.

12. Измийте си зъбите. Навикът и възпитанието ви няма да позволят да ядете след това. Проверен метод.

13. Помолете хората, с които живеете, да не ви изкушават с вкусна храна или започнете да водите здравословен начин на живот заедно.

14. Тези съвети са подходящи, ако изпитвате не силен глад, а просто желание да хапнете нещо. Ако сте наистина много гладни, не се измъчвайте с гладуване: изяжте едно обезмаслено натурално кисело мляко, ябълка или друг плод, няколко ядки или малко стафиди.

15. Ако лягате да спите в 12 през нощта, то едва ли ще издържите да не ядете след 18:00 часа, нормално е да огладнеете. Просто хапнете 2-3 часа, преди сън - това е достатъчно.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛайфстайлЛюбопитноХранене при...РецептиСнимкиДиетиНовиниСпортПсихологияСоциални грижиКлинични пътекиНормативни актовеАнкетиЛеченияИнтервютаОрганизацииЗаведенияАлтернативна медицинаБотаникаПроизводители