Начало Хранене Диети Полезно Пречат ли пуканките на отслабването

Пречат ли пуканките на отслабването

Пречат ли пуканките на отслабването - изображение

Когато следваме хранителен режим най-важното, което трябва да направим е да изключим пакетираните стоки от менюто си, което ограничава значително изборът ни на снакс пред телевизора. Често това липсва на много хора. Затова ще разгледаме възможността сами да си приготвяме вкусно и нискокалорично похапване, а именно - пуканки. Дали те пречат на отслабването?

От една страна те имат високо съдържание на фибри и малко калории, но пък ако прекалите с маслото, може да поемете повече от планираните калории.

Самите пуканки не са лоши, те ще ви помогнат да сте сити до следващото хранене.

Пуканките имат лоша слава, особено, ако ги закупите от кино или в пакетче, те имат много добавени мазнини и сол.

Но самото царевично зърно е много здравословна храна. Ето защо:

Пуканката е пълнозърнеста

Терминът "пълнозърнест" може да ви накара да мислите за хляб с кафява захар, овесени ядки, но това се отнася и за царевицата. В действителност хората, които хапват пуканки получават до 250% повече пълнозърнести храни, в сравнение с тези, които ги отбягват. И като другите храни от този тип, те съдържат много фибри (мъжете се нуждаят от 25 грама фибри на ден, а жените от 38 грама).

Пуканките имат добра хранителна стойност

Не само че имат голямо количество фибри, те съдържат и протеин. Една порция пуканки съдържат около 4 грама протеини, 4 грама фибри и 110 калории.

Пуканките са антиоксидант

Това може да е изненадващо, но пуканките са пълни със съединения полифеноли, същите, които са открити в плодовете и чая и се свързват със здравето на сърцето и намален риск от рак.

Пуканките са с ниско съдържание на калории

Пуканките са пълни с въздух и получавате доста голяма порция, без да се притеснявате за калориите. Ако трябва да сме още по-конкретни, хапнете 3 чаши пуканки и ще се сдобиете само със 100 калории.

В заключение можем да кажем, че пуканките не само не пречат на отслабването, но и ще ви осигурят допълнителни фибри, които са изключително важни за поддържането на здравословно тегло, а и подпомагат храносмилането. Важно е да си ги приготвяте сами и да не прекалявате с добавянето на мазнини.

За Framar.bg: Данна Панджарова
Източник: eatingwell.com
Снимка: pixabay.com

4.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиРецептиЛюбопитноЛайфстайл