Начало Хранене Диети С дълготраен ефект Диета на Дюкан

Протеинова диета на д-р Пиер Дюкан

Протеинова диета на д-р Пиер Дюкан - изображение

Диетата на Дюкан представлява комплекс от храни, които съдържат голямо количество протеини, т.е основните продукти, които включва този режим на хранене са месо, риба, яйца, обезмаслени млечни продукти.

Интересното е, че всички тези храни може да се консумират без ограничение по всяко време на деня.

Същността на диетата се състои в приемането на голямо количество протеини, при чието усвояване се изразходват не малко калории. При това, белтъчините засищат глада и са нискокалорични.

Плюсове на диетата:

- през първите дни се изгубват много килограми, което е силна мотивация за този, който се е подложил на диетата

- режимът е безопасен: вие не гладувате, а продуктите, които приемате са натурални

- след като се спре застоя на килограмите се повишава метаболизма

- консумирате неограничено количество храна

- лесна за изпълнение диета и никакво броене на калории

Да не забравяме и за минусите на този хранителен режим:

- може да се появи недостиг на витамини в организма, което е съпроводено с бърза умора, затова, в началото, започнете да приемате комплекс от витамини.

- първите дни са атака за организма

Най-хубавото на диетата на Дюкан е, че изгубените килограми не се възстановяват и вие запазвате новото си тегло. Когато се върнете към обичайния си хранителен режим няма да напълнеете отново, ако спазвате две прости правила: един протеинов ден седмично и ежедневен прием на трици.

Диетата е идеален вариант за хората, за които не е важно хранителното разнообразие, а чувството на ситост. Подходяща е и за много ангажираните, защото не е необходимо постоянно да мислите за калориите и да ги броите.

Първият етап, който е изработил доктор Дюкан е от най-важния показател за по-нататъшното развитие на диетата, затова няколко дни се придържайте стриктно към позволените продукти и през следващите дни на организма ще му става все по-лесно да се справя с промените, а килограмите ще се топят пред очите ви.

Основното в този хранителен режим е минималния прием на мазнини и въглехидрати и употребата на много протеини. При това не трябва да забравяте за физическите натоварвания. Същността е в това, че организма може да функционира отлично просто с протеини и малко количество мазнини и въглехидрати, но обратното не е възможно дълго време. Белтъчините са главните градивни вещества за нашето тяло, това е и идеята на диетата на Дюкан.

ЕТАП 1 – АТАКА

Първият етап дава най-голям ефект, той е най-мотивиращ, но и най-труден, т.е ако искате да постигнете максимален резултат, то трябва абсолютно стриктно да спазвате правилата – да ядете само разрешените продукти. По този начин вие ще свалите килограми бързо, което е много приятно и ще имате желание да продължите.

Този етап може да продължи не повече от 10 дни, това зависи от индивидуалната нужда на всеки, според това, колко иска или трябва да отслабне:

До 5 кг – 1-2 дни,

От 5 до 10 кг – 3-4 дни,

От 10 до 20 кг – 5-7 дни,

От 20 до 30 кг – 7-10 дни.

Основно условие на диетата – не гладувайте! Това е тласък и двигател за предстоящото губене на килограми. Каквито резултати получите след етап „Атака”, такива ще са и по-нататък. Тук можете да определите продължителността на диетата. Тази информация ще ви даде възможност да пресметнете точната продължителност на всеки от етапите и да изчислите загубата на тегло до определената дата.

Продукти, необходими за първия етап

Задължителни условия:

- всеки ден изяждайте по 1,5 с. л овесени трици

- изпивайте не по-малко от 2 литра вода на ден, включително кафе и чай

- движете се не по-малко от 30 минути дневно, желателно е да спортувате (бягане, колоездене, физически упражнения), но и може да бъде и просто разходка.

Тези условия не са трудни и неизпълними, но в комбинация с диетата дават много добри резултати.

Какво може да ядете през етап „Атака”?

- шунка с 2 до 4% мазнини

- всякаква риба, дори консервирана

- месо – говеждо, конско, заешко, телешко

- птиче месо без кожа, с изключение на гъше и патешко

- раци, скариди, миди, рулца от раци (не повече от 8 на ден)

- яйца, но не се увличайте с жълтъците – до 2 на ден, за белтъците няма ограничение. Ако имате висок холестерол – не повече от 4 жълтъка седмично.

- млечни продукти с масленост не повече от 0,5-1%, но е желателно е обезмаслени (0%). Към тях спадат извара, мляко, сухо мляко (не повече от 3 с.л на ден), кефир, кисело мляко (не плодово).

Изброените продукти трябва да се приготвят и консумират без масло и мазнини, в неограничено количество и по всяко време на деня. Не гладувайте!

Позволени са и някои добавки:

- кафе, чай, кола лайт (0 калории) и други диетични напитки

- лук, магданоз, кимион (не повече от 1,5 стрък на ден като подправка)

- оцет, соев сос – не прекалявайте с количествата

- набухватели, мая

- сол и горчица (в минимални количества, защото задържат вода в организма)

- не повече от 2 корнишона за закуска (без значение на размера)

- подсладител

- 1 с. л парафиново масло, но не повече

- лимон, но само за подправяне, не яжте цитруса

Сухотата в устата и неприятният мирис са признаци, че вървите по правилния път.

ЕТАП 2 – РЕДУВАНЕ

Преживели сте „Атака”-та и продължавате по-нататък.

През вторият етап добявяте към вашето меню зеленчуците, това е едно разнообразие. Този период се основава на редуването на протеинови дни с дни, през които приемате протеини и зеленчуци. Той продължава толкова време, колкото е необходимо, за да се избавите от излишните килограми (според статистиката, периодът е средно от 2 до 6 месеца).

Схеми на хранене 1/1, 2/2, 3/3, 4/4, 5/5 – т.е. 1 ден само протеини, 1 ден протеини и зеленчуци; 2 дни протеини, 2 дни протеини и зеленчуци; 3 дни само протеини, 3 дни протеини и зеленчуци и т.н. Сами избирате вашата схема и се придържате към нея. Самият Пиер Дюкан препоръчва режим 1/1, защото той се приема по-лесно от организма и не е така жесток. Ако е необходимо, може да промените схемата. Хората, които имат над 20 кг за сваляне, като начало, да се придържат към режими 3/3, 4/4, 5/5, за да определят основното „направление” след първия етап.

Позволени продукти през етап 2

Задължителни условия:

- количеството овесени трици се увеличава на 2 с.л.на ден

- не приемайте повече от 1 кг. млечни продукти на ден, за да не повишите теглото

- пийте не по-малко от 2 литра САМО ВОДА, т.е. количеството на водата се увеличава (кафето и чаят не влизат вече към тези 2 литра)

- отделяйте 30-40 минути дневно за движение – спорт, разходки, колоездене, упражнения, бягане

При проблеми с червата преминете на пшенични трици – 1 с.л.

В менюто влизат всички продукти, които присъстваха и в хранителния режим от етап 1, също всички зеленчуци, които не съдържат нишесте, не прекалявайте с морковите и цвеклото:

- домати, краставици

- репички, чушки

- аспержи, зелен фасул

- праз лук, тиква, всякакво зеле

- гъби, спанак, маруля

- патладжани, тиквички

- обезмаслени сосове за салата

- една с.л кетчуп на ден

- обезмаслено плодово кисело мляко (0,1%) – 1 бр.

- натурално соево кисело мляко

- сметана с не повече от 3% масленост

- сирене с не повече от 7% масленост

- вино за приготвяне на ястие (най-много 3 с.л)

- кокосово мляко (0%) до 100 мл за седмица

- колбаси от птиче месо (до 10%), не повече от 100 грама дневно

- топено сирене (до 7%) 40 грама или една плочка

- какао без захар с до 11% масленост (1 ч.л)

- сироп (0%) – 20 мл

- сладък соев сос – 1 ч.л.

- 1 чаша соево мляко

- соево брашно, царевично нишесте – 1 с.л.

Останалите добавки са същите като през първия етап.

През етап 2 теглото може да се повиши. Това се дължи на обогатяването на менюто със зеленчуци и задържането на течности. Ако килограмите ви не се промени повече от 2 седмици, преминете към схема 3/3 или 4/4. Чистите протеини ще ви освободят от излишните течности. Не мислете, че процесът на отслабване е спрял. Той не е прекратен, килограмите се топят. В никакъв случай не се отпускайте, а продължавайте.

В този период е строго забранена консумацията на алкохол, защото той значително забавя обмяната на веществата.

ЕТАП 3 – Обединяващ (укрепващ)

Етапът от диетата е решаващ, защото в този период вие не трябва да сваляте килограми, а да запазите постигнатото ново тегло. Постепенно се връщате към нормалния си режим на хранене като добавяте обичайните продукти.

Каква е продължителността на Укрепващия етап?

Всеки изгубен килограм се приравнява на 10 дни, т.е, ако сте свалили 7 кг., то укрепващият период за вас трябва да продължи 70 дни.

Позволени продукти:

- всички продукти от етап1 и етап 2

- пълнозърнест хляб не повече от 2 филии по 50 грама на ден

- 40 грама сирене с 40% масленост, 50 грама сирене с 30% масленост, 55гр=20%, 60гр =10%

- 200 грама плодове на ден (освен грозде, смокини, банани, вишни и череши)

- обогатяване на месното меню с агнешко месо, печено свинско и бекон

Продукти съдържащи нишесте:

- тестени изделия до 220 гр със зеленчукови сосове (доматен, лучен, но без месо)

- картофи във фолио или печени с обелките – 1-2 бр.

- пълнозърнест ориз – 220 грама; обикновен ориз – 125 грама

- леща – съдържа бавни въглехидрати, които действат благоприятно през периода на запазване на теглото (не повече от 200 грама)

- бобови култури – фасул, боб, грах (не повече от 200 грама)

През третия етап на диетата, освен продуктите, съдържащи нишесте, е позволено и да ядете „на корем” или грубо казано – лакомия. За тази цел са разработени специални условия на употреба, отнесете се разумно към тях:

1) Разделете периода на 2 части: ако сте свалили 5 кг, то укрепващият етап за вас ще е с продължителност 50 дни; разделете го на 2 по 25 дни.

През първата половина можете да си позволите, веднъж седмично, 1 порция продукти със съдържание на нишесте и 1 ядене до насита. През вторите 25 дни – 2 порции и 2 хранения без ограничение.

Задължителни правила:

- двете хранения до насита не трябва да бъдат едно сред друго

- яжте, както обикновено

- през първите 25 дни са ви позволени по 1 порция първо ястие, основно и десерт

2). Изберете един ден от седмицата, който ще бъде вашия протеинов ден и до края на живота си го спазвайте, за да запазите постигнатите резултати. Пиер Дюкян съветва този ден да е четвъртък.

3). Овесените трици се увеличават до 2,5 с.л. на ден

4). Отделяйте не по-малко от 30-40 минути на ден за движение – разходки, бягане, колоездене, физически упражнения

 

ЕТАП 4 – Стабилизиране

Настъпи времето и на четвъртият етап от диетата на Дюкан. Изгубили сте всички излишни килограми и се радвате на резултатите, но пълно щастие няма, защото рискът от възвръщане на теглото си остава, ако не спазвате няколко прости правила.

Задължителни условия:

- веднъж дневно плодове, не повече от 2 филии ръжен хляб, парче сирене и 2 пъти седмично продукти, съдържащи нишесте. Това са правила от трети етап и не трябва да ги игнорирате. Не забравяйте, че консумацията на протеини и зеленчуци е неограничена.

- по 3 с.л. трици на ден

- един протеинов ден седмично (желателно е той да се спазва до края на живота ви, П. Дюкан препоръчва четвъртък)

- движение – не по-малко от 30 минути дневно

Не пренебрегвайте никакви физически упражнения. Нека движението се превърне в хоби за вас и няма да сте застрашени от излишни килограми.

Още по темата:

4.5, 8 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиЛюбопитноЗдравни съветиЛайфстайлХранене при...СпортКалкулаториАлтернативна медицинаЛеченияНовиниБотаникаИсторияПсихологияТестовеРецептиСнимкиМедицински изследванияКлинични пътекиХрани и ястияСъставкиНормативни актовеОрганизацииЗаведенияИнтервютаПроизводители