Начало Хранене Групи храни и ястия Риба и морски продукти Спирулина

Спирулина

Спирулина - изображение

Спирулината е микроскопично синьо-зелено водорасло, което от векове се консумира, поради високата си хранителна стойност. На практика в него се съдържат всички компоненти, които биха могли да се намерят в идеалната храна: значителна част протеини, минерални соли, витамини, въглехидрати, пигменти, микроелементи и есенциални мастни киселини. Освен това, за разлика от други водорасли, спирулината се яде лесно.

Спирулината расте под формата на микроскопични спирали, които са склонни да прилепват една към друга, което ги прави лесни за събиране. Тя има сравнително мек вкус. Освен в хранителните добавки, може да се използва като оцветител за някои храни.

Хранителна стойност, витамини и минерали

Спирулината е много богата на различни хранителни вещества и витамини. Около 55-70% от теглото й е от хранителни протеини, от качествена гледна точка, тя осигурява пълен набор от протеини, защото съдържа пълна гама от есенциални аминокиселини (47% от общото тегло на протеините).

Витамините от група В се срещат в големи количества. Съдържанието на бетакаротин е необичайно високо, по-високо с 30 пъти, отколкото в моркова. Спирулината съдържа много витамин В12, който е важен за вегетарианците, защото не се съдържа в плодовете, зеленчуците или бобовите растения. В сравнение със суровия черен дроб, който се смята за най-добрият източник на витамина, в спирулината има 4 пъти повече витамин В12. Доза от 4 грама суха спирулина дневно осигурява цялата препоръчителна доза от витамина.

Хранителна стойност на 100 грама:

 протеини  63 грама
 въглехидрати  2.2 грама
 витамин А  212 милиграма
 витамин В1   3.5 милиграма
 витамин В2  4 милиграма
 витамин В3  13 милиграма
 калций   1000 милиграма
 фосфор  800 милиграма
 магнезий  400 милиграма
 желязо  58 милиграма
 калий   1400 милиграма
 хлорофил  600 милиграма
 манган  5 милиграма
диетични фибри  7 грама
минерали 8 грама

 

Здравословни ползи

  • помага при лечението на кандида;
  • помага за превенцията на рак;
  • намалява кръвното налягане;
  • понижава лошия холестерол;
  • намалява опасността от инсулт;
  • повишава енергията;
  • подпомага отслабването;
  • подобрява проблемите със синусите;
  • подобрява паметта;
  • подобрява състоянието при ХИВ/СПИН;
  • пречиства тялото от тежки метали (особено арсен);

Възможни нежелани реакции

Трябва да сте абсолютно сигурни, че купувате спирулина, която е с най-високо качество и най-чиста. Има опасност да вземете замърсена спирулина, а тя може да ви причини следното:

  • поражения на черния дроб;
  • стомашни болки;
  • гадене;
  • повръщане;
  • слабост;
  • жажда;
  • сърцебиене;
  • шок и дори смърт.

Освен това бременните жени и децата не бива да консумират водорасли. Свържете се с вашия лекар, за да потвърди дали можете да използвате спирулина.

По статията работи: Данна Панджарова
Източник: draxe.com; algorigin.ch
Снимки: healthline.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПрезентацииНовиниЗдравни съветиРецептиЛюбопитноАлтернативна медицинаБотаника