Начало Хранене Хранителни съставки Белтъчини Метионин

Метионин

Метионин - изображение

Познаваме протеиновите храни, но дали сме достатъчно запознати със състава им? Знаете ли, че в тях се съдържат много вещества, способни да подобрят здравето ви, да помогнат за регенерацията и да ви предпазят от болести? Едно от тези вещества е аминокиселината метионин - лесно може да се открие в месото, рибата и млечните продукти, както и в ядките и зърнените храни.

Метионинът играе важна роля в изграждането на нови кръвоносни съдове, освен това спомага заздравяването на рани, и намалява пристъпите при хора, които се лекуват от шизофрения, изпитват абстиненция, страдат от астма, алергии, алкохолизъм, паркинсон и депресии.

Освен ползите, не бива да забравяме, че диетата ни може да съдържа твърде много метионин, който участва в изграждането на креатина, друг вид аминокиселина. Метионинът съдържа сяра, която се използва от тялото за здравословен растеж и добър метаболизъм, поддържа правилната функция на имунната система.

Метионинът е много полезен за човешкия организъм, но не бива да прекалявате, понеже тялото само произвежда част от необходимото ви количество.

Предимства за здравето на метионина:

  • Намалява риска от развитие на рак на дебелото черво
  • Може да понижи тревожността при пациенти с Паркинсон
  • Укрепва костите
  • Подпомага отслабването
  • Има положителен ефект върху хората, стараещи се да откажат наркотиците
  • Поддържа добро здравето на черния дроб

Потенциални странични ефекти и предозиране:

Ние сме в състояние да получим метионин от нашата храна, което е най-добрата опция за прием на важната аминокиселина. Твърде големи количества от него могат да предизвикат здравословни проблеми, така че ако нямате доказан недостиг на метионин, не е желателно да приемате добавки с него, най-добре е първо да се консултирате с вашия лекар.

Храни съдържащи метионин

Най-добре е да приемате метионин не под формата на добавка, а като част от вашето здравословно меню. Има дълъг списък с храни, съдържащи аминокиселината, но най-богати са месото и рибата. Ето и други храни, богати на метионин:

  • белтъци от яйца
  • Свободно растящи пилета
  • риба, уловена в дивата природа, като халибут, риба тон, молва, щука, бяла риба и др.
  • пуйка

За веганите също има варианти. Може да консумирате

  • водорасли и семена
  • сусам
  • бразилски орех
  • овес
  • слънчогледово масло.

По статията работи: Данна Панджарова
Източник: draxe.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СЪСТАВКАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СЪСТАВКАТА

СЪСТАВКАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛечения