Начало Хранене Хранене при Хранене при заболявания Хранене при Синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност

Хранене при Синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност

Хранене при Синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност - изображение

Синдромът на дефицита на вниманието и хиперактивност е неврологично заболяване, свързано с поведението и състояния, които причиняват трудност при концентриране, импулсивност и наличие на прекомерни количества енергия. Хората с дефицит на вниманието и хиперактивност изпитват трудност при съсредоточаване и при стоене в неподвижност.

Често се среща при 7-годишните, но от това разстройство страдат и юноши, и възрастни хора.

Храни, които трябва да избягвате, ако имате дефицит на вниманието и хиперактивност

Най-важните неща, които трябва да изключите от менюто си, са захарта и глутенът. Захарта е основен проблем, тъй като тя причинява внезапно покачване на нивата на кръвната захар, а когато те отново паднат, това  води до загуба на концентрация. Освен това, високият скок ще причини и хиперактивно поведение. Така че изключването на захарта от диетата е изключително важно.

Други храни, които трябва да премахнете от менюто си, са:

  • Глутен
  • Млечни продукти
  • Оцветители
  • Кофеин
  • Нитрати
  • Изкуствени подсладители
  • Соя
  • Пакетирани храни
  • Храни, към които сте чувствителни или имате алергия

Храни и добавки, които да консумирате

Стъпка към подобряването на състоянието е да включите в менюто си много протеини, мазнини и фибри. Това ще запази нивата на кръвната захар стабилни. Диета с високо съдържание на зеленчуци, плодове, ядки, семена и органични меса е идеална за всеки, който има симптоми на дефицит на вниманието и хиперактивност. Добър ефект имат и диетите с високо съдържание на омега-3 мастни киселини.

Типичната диета трябва да включва: омега-3 храни, висококачествени високопротеинови храни, богати на желязо продукти, храни с високо съдържание на витамини от групата на В, птици, пробиотични храни, яйца.

Подходящи добавки са рибеното масло и витамините от В-комплекс. Витамин В6, В12, фолат и биотин са от съществено значение за поддържането на нервната система и подобряването на концентрацията.

В заключение може да се добави, че добри резултати за справянето с хиперактивността и дефицита на внимание дава здравословното хранене. Изключете всички вредни храни от менюто си и забравете за шоколада и пакетираните продукти.

По статията работи: Данна Панджарова
Източник: draxe.com
Снимка: louisehay.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЗдравни съветиЛюбопитноНовиниЛайфстайл