Начало Хранене Хранене при Хранене при заболявания Косопад

Хранене при косопад

Хранене при косопад - изображение

Правилното хранене е задължително условие за здравето и красотата не само на косата, но и на целия организъм. Затова е важно да се обърне внимание на вредните фактори и на необходимите продукти срещу косопад.

Ще споменем храните, които трябва да изключите от менюто си, ако имате силен косопад. Дори ако още не сте се консултирали с лекар и не са установени причините за проблема, не консумирайте:

- всякакви алергени, особено, ако знаете за продукти, които са противопоказни за вас;

- пикантни, тлъсти, мазни, консервирани, пушени, много солени, сладки, тестени ястия;

- екзотична храна, към която организмът ви не е привикнал;

- газирани сладки напитки, алкохол и тютюневи изделия;

Храненето при косопад трябва да бъде максимално естествено и балансирано. Старайте се да приемате повече пресни плодове и зеленчуци. Те не само, че съдържат витамини и полезни микроелементи, но и отлично пречистват организма от вредни натрупвания, стимулират перисталтиката, благодарение на голямото количество фибри в тях. Особено подходящи са суровите моркови, зеле, цвекло; още по-добре е, ако те не са обелени.

От изключително значение при този проблем е и приемът на животински протеини. Растителните също са полезни, но те не се усвояват от организма така добре, както животинските. Поради тази причина месото е полезна храна за косата, която осигурява най-необходимите градивни елементи за косъма. Хубаво е менюто ви да включва нетлъсти меса - говеждо, пилешко, пуешко и задължително риба - морска и речна.

На вегетарианците сред вас се препоръчва да не се ограничават от киселомлечни продукти (сметана, извара, кефир). Те са много полезни за всички (усвояват се по-бързо и лесно от месото), но за неконсумиращите месо са жизненонеобходими.

Що се отнася до сладкото - то вреди на косата, особено когато количествата са големи. Но някои сложни въглехидрати са полезни (в разумни количества не водят до напълняване).

Задължителни при косопад са: зърнени храни, хляб от трици, макаронени изделия от твърда пшеница. Ако се страхувате за фигурата си, консумирайте ги през първата половина на деня и отделно от протеините. Изобщо, грижейки се за стройното си тяло, никога не трябва да забравяте за здравето си. Едно е да се лишите от бързите храни и сладките изкушения, съвсем друго - от полезни растителни мазнини.

За укрепване на косата помагат ядките, семките и растителните мазнини (олио). Полезните сред последните са: зехтин, ленено, конопено масла, масло от пшеничен зародиш и др. (изключително подходящо е да се изпива по 1 с. л. сутрин на гладно от тях, ако това ви е неприятно, добавяйте ги в ястията, подправяйте салати с тях).

При косопад трябва да си набавяте чрез храната следните полезни вещества: витамини В2, В5, В6, Н, С, РР; фосфор, селен, сяра, калий, желязо, мед, силиций, манган, цинк. Но този проблем не е задължително да се дължи на недостиг на някои от тези вещества в организма. Понякога косопадът може да бъде следствие от натрупване на прекалено голямо количество от даден елемент в тялото или резултат от нарушената му обмяна в организма. Витамините са полезни, но това не означава, че трябва да ги приемате неразумно и безотговорно.

Обърнете внимание и на количеството вода, което изпивате ежедневно. Това е от изключително значение, за да не се стигне до хронично обезводняване, което на свой ред да доведе до различни проблеми като нарушено кръвното налягане, мигрена, сърдечни проблеми, затлъстяване и др. Пийте поне по 2 литра вода на ден!

Здравословното и балансирано хранене е гаранция за добро здраве на всеки организъм.

3.9, 9 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиПрезентацииЗдравни проблемиНовиниАлт. медицинаЛюбопитноХранене при...ЛайфстайлЛеченияБотаника