Начало Хранене Диети Полезно Как да определим размера на необходимата ни порция храна с помощта на дланта

Как да определим размера на необходимата ни порция храна с помощта на дланта

Как да определим размера на необходимата ни порция храна с помощта на дланта - изображение

Често ни е трудно да преценим колко точно храна трябва да приемем, за да се чувстваме сити, да бъдем здрави и в същото време да не навредим на теглото си. Лесно бихме могли да се научим да преценяме това само с помощта на собствената си длан.

Предлагаме ви да продължите да четете, за да се запознаете с начините за определяне на необходимите количества от най-често консумираните продукти.

И така... Да разберем колко трябва да изяждаме на едно хранене!

 

Месо

Според диетолозите, порцията месо трябва да бъде колкото дланта ви, без да включвате дължината на пръстите.

месо

Риба

Рибата не е богата на вредни мазнини, затова нейното количество се определя отново с размера на дланта, но този път заедно с пръстите.

 риба

риба

Листни зеленчуци

Две шепи от ценните "треви" е порцията, която трябва да се включва към всяко хранене. За седмица това е си е цял чувал.

листни зеленчуци

Ягодоплодни и плодове

80 грама е нормата за ягодоплодните, която се побира отново в две шепи. Същото важи и за останалите плодове.

 плодове

Зеленчуци

Зеленчуците да бъдат колкото юмрука ви или това е около половин чиния.

 зеленчуци

Макаронени изделия и зърнено-житни култури

Тези продукти се измерват в сухо и сурово състояние. Около 75 грама е препоръчителното количество или колкото юмрук.

 макарони

Ядки и семена

Една шепа е мярката за ядките и семената, които обаче не трябва да се изяждат наведнъж, а едно по едно, за да се усвоят по-добре от организма.

 ядка

Картофи

Въглехидратите не бива да са повече от 200 калории (за мъжете може 250) за едно хранене, а това означава, че картофът следва да е с големината на юмрук.

 картоф

Масло и шоколад

Препоръчителната доза мазнини (всякакви: краве и фъстъчено масла, олио и други) е една чаена лъжица, тя е равна на палеца на ръката ви. Що се отнася до шоколада, него може да измерите с помощта на показалеца.

шоколад

Сирена

Тридесет грама на хранене е най-доброто количество, което се равнява на двата ви палеца.

 сирене

Печива

Печивата, включително и сладкишите, тортите, не бива да надвишават повече от 185 калории, а това означава парченце колкото два пръста.

печива

Ако се придържате към тези препоръки, няма да преяждате и респективно няма да имате проблеми с натрупани излишни килограми.

 

По статията работи: Радостина Райчева
Източник: fishki.net

5.0, 2 гласа

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитно