Начало Хранене Диети Лечебни диети Здравословна диета при сърдечно-съдови заболявания

Здравословна диета при сърдечно-съдови заболявания

Здравословна диета при сърдечно-съдови заболявания - изображение

Тази диета е от съществено значение по отношение предотвратяването на сърдечно-съдови заболявания, но въпреки това консултацията с диетолог е задължителна. Режимът се основава на балансирано хранене, включващо подбрани групи храни, богати на витамини и минерали.

Диетата протича в общо пет хранения през деня, тъй като по този начин се насърчават правилната функционалност на храносмилателната система и усвояването на нутриентите, без да се натрупват излишни мазнини. Пиенето на вода е от съществено значение. Тя подпомага разграждането на храната и ускорява процеса на отделяне на енергия, освен това предотвратява вероятността от задържането на излишни течности.

здравословна диета при заболявания на сърцето

От шест до осем чаени чаши вода дневно е абсолютно нормално да бъдат приети. Консумацията на бобови растения, зеленчуци и плодове не бива да се пренебрегва. Тези групи храни са богати на витамини, минерали, фибри и протеини. Приемът на зърнени храни, тестени изделия и червени меса трябва да се ограничи, но не прекрати изцяло. Вместо ежедневно да хапвате свинско или друго червено месо, заменете с пилешко, риба и други птичи меса, например пуешко.


Примерно здравословно меню


закуска (8 часа)

 

  • натурален сок
  • кафе, чай или какао
  • филия хляб с масло, конфитюр или кисело мляко с овесени ядки

 

късна закуска (10 часа)

 

  • плод по избор
  • чай или обезмаслено прясно мляко

обяд (12 часа)

  • салата от варени и свежи зеленчуци
  • пилешка пържола на скара или печена риба
  • плод по избор

 

следобедна закуска (16 часа)

 

  • плод или чаена чаша кисело мляко

 

вечеря (18 до 19 часа)

 

  • зеленчукова супа или пилешки бульон
  • филе от риба или пуешко месо със зеленчуци на пара
  • обезмаслено кисело мляко или парче плод

За да постигнете максимално бърз ефект и траен резултат, правете леки физически упражнения, не подценявайте разходките. Вървенето пеша е здраве!


По статията работи: Русиана Михайлова

Източник: www.natursan.net
Снимки: www.hsnstore.com; www.natursan.net

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияБотаникаДиетиПсихологияЛайфстайлХранене при...ЛюбопитноЗдравни съветиСнимкиАлтернативна медицинаИсторияСпортТестовеНормативни актовеЛеченияРецептиОрганизацииНовиниИнтервютаЗаведенияКалкулаториПроизводителиСпециалистиСоциални грижиКлинични пътекиФизиология