Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене 22 храни, богати на йод - част 2

22 храни, богати на йод - част 2

22 храни, богати на йод - част 2 - изображение

Йодът е основен минерал, който има жизненоважно значение за функционирането на щитовидната жлеза. Тя от своя страна е отговорна за обмяната на веществата и развитието на организма. Дефицитът на йод може да доведе до симптоми на умора, депресия, висок холестерол и хормонални проблеми. Предотвратяването на този опасен недостиг бихте постигнали чрез консумацията на определени храни. Представихме ви някои от тях, ето кои са останалите:

  • Печени картофи
печен картоф

Печените картофи са възможно най-добрия вариант за консумация, тъй като съдържат много фибри, витамини, калий и йод. Препоръчителната дневна доза е от един голям печен картоф, осигуряваща 60 микрограма йод и 161 калории.

  •  Прясно мляко
прясно мляко

Прясното мляко е богато на калций и други витамини, включително и на йод. Една чаена чаша мляко съдържа 56 микрограма от минерала или 37% от дневното количество и 98 калории.

  • Нори или сухи ядливи морски водорасли
нори

Сушените морски водорасли са отличен източник на йод. Седем грама от тях съдържат 4500 микрограма йод, което е повече от достатъчно за ден и 18 калории. Хапвайте по-често и не ги подценявайте.

  •  Риба треска
риба треска

Месото от риба треска не съдържа много мазнини и калории, но е богато на витамини, протеини и йод. 85 грама риба дневно подсилват организма с 99 микрограма от минерала и 89 калории.

  • Йодирана сол
йодирана сол

Използвайте йодирана сол, за да подправяте храната, която консумирате. Използвайте в умерени количества. Препоръчителната дневна доза е 1 грам, обогатяващ със 77 микрограма йод. Не съдържа калории.

  •  Скариди и морски дарове
скариди

Морските дарове са чудесен източник на йод, протеини, калций и други основни минерали. 85 грама скариди или други морски деликатеси дневно набавят на организма 35 микрограма йод и 84 калории.

  • Хималайска кристална сол
хималайска сол

Половин грам от нея осигурява 250 микрограма йод - над 150% от дневната за тялото необходимост. Използвайте в умерени количества, така че да се насладите на вкуса й, съобразно балансиран хранителен режим.

  • Печени пуешки гърди
пуешки гърди

85 грама печени пуешки гърди набавят 34 микрограма йод и съдържат 78 калории, освен това съдържат калий, фосфор и витамини от група B

  •  Сушени сини сливи
сини сливи

Сушените сини сливи са изключително полезни, набавят на организма витамин A, витамин K, фибри и йод. Само 5 броя от тях подсигуряват организма с 12 микрограма йод и 120 калории. Подходящи за допълнение към всяка диета или режим на хранене.

  • Бял боб
бял боб

Бобът е една от най-здравословните храни, богат на мед, протеини, калций, калий, фолиева киселина и йод. Половин чаена чаша боб дневно ще ви предостави 32 микрограма йод и 128 калории.

  •  Рибни пръчици
рибни пръчици

Макар и доста калорични, рибните пръчици са отличен източник на минерала. Консумирайте по 2 рибни хапки дневно, подсигуряващи ви 35 микрограма йод и 140 калории. Печете във фурна, не пържете.

  •  Консерви риба тон
риба тон в консерва

Риба тон, консервирана в масло, съдържа повече йод от обикновената, която се прави в собствен сос. Тя е богата на протеини, желязо и витамин D, затова консумацията й е препоръчителна. 85 грама дневно обогатяват организма със 17 микрограма йод. Калориите в грамажа са 99.

По статията работи: Русиана Михайлова


Източник: bembu.com

Снимки: thetruthaboutcancer.com; myveggiecorner.com; 

alimentazione.pazienti.it; elhornodelucas.com; rasamalaysia.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХранене при...ЛюбопитноЛеченияАлтернативна медицинаХрани и ястияСнимкиНовиниСъставкиЗаболявания (МКБ)Здравни съветиБотаникаФизиологияЛайфстайлРецептиДиетиСпортАнкетиИнтервютаНормативни актовеОрганизацииПсихологияЗаведенияСоциални грижиПроизводители