Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене 14 полезни храни за сърцето - част 2

14 полезни храни за сърцето - част 2

14 полезни храни за сърцето - част 2 - изображение

След като ви запознахме с първата част на полезните храни за сърцето, трябва да продължим списъка им. И не забравяйте, че човек е това, което яде. Ако искате да бъдете здрави, подбирайте внимателно продуктите, които консумирате.

орехи

8. Орехи

Орехите могат да бъдат удобна закуска в чантата или допълнение към салатата. Те подобрявват сърдечната дейност, снабдявайки организма с полезните омега-3 мастни киселини и антиоксиданти. Яденето на 50 грама орехи на ден подобрява функцията на кръвоносните съдове при хората с диабет и също така предпазва тези, които са изложени на риск от сърдечни заболявания. Ядките понижават холестерола и контролират глада.

киноа

9. Киноа

Киноата е чудесен източник на растителни протеини, които са много полезни за сърцето, бъбреците, кръвното налягане, отколкото протеините в червеното месо. Освен това киноата съдържа почти двойно повече фибри, в сравнение с другите зърнени култури. Пълна с антиоксиданти и добър източник на полезни за сърдечносъдовата система мазнини, същите като тези в зехтина и авокадото, киноата не съдържа и глутен. Готви се бързо и е много вкусна.

сьомга

10. Сьомга

Изследванията показват, че редовната консумация на риба е свързана с 30% по-нисък риск от развитието на коронарна болест на сърцето. Видове като сьомга съдържат полезните омега-3 мазнини и по-ниски нива на липиди. Омега-3 мастните киселини също така понижават слабо кръвното налягане и могат значително да намалят възпалението в тялото. Сьомгата със зеленчуци е идеалната храна за сърцето.

бадеми

11. Бадеми

Бадемите са друга добър избор за поддържането на здраво сърце. Само една шепа от ядките понижават холестерола. Бадемите съдържат витамин Е, фибри и протеини – всички необходимо хранителни вещества, за да бъде сърцето ви в добра форма. Освен като ядки може да консумирате бадемите под формата на брашно и да заместите обикновения пшеничен продукт със здравословната алтернатива в някои печива.

грах

12. Грах

Грахът също съдържа много фибри и добавя цвят към различните ястия. Той може да помогне за контролиране на теглото, което е основен компонент за здравето на сърцето. Една чаша грах има по-малко от 100 калории и изобилие от макроелементи, фибри и протеини.

овесени ядки

13. Овесени ядки

Пълнозърнестите овесени ядки поддържат сърцето ви в здраво, а теглото в норма, което е много важно, защото затлъстяването е основен рисков фактор за сърдечни заболявания. Започнете деня с купа овесена каша. Поне половината от зърната, които изяждате на ден, трябва да са цели, това намалява риска от инсулт и сърдечни заболявания, така че избирайте пълнозърнести овесени ядки.

пъпеш

14. Пъпеш

Пъпешът съдържа голямо количество витамин С, което намалява риска от коронарна болест на сърцето. Съдържа също така витамини А, В, К, калий, фолиева киселина, магнезий и фибри.

 

По статията работи: Данна Панджарова
Източник: livestrong.com
Снимки:saludmovil.com; livestrong.com



5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноФизиологияИсторияЗдравни съветиНовиниХранене при...СнимкиЛайфстайлОрганизацииСпортЛеченияАлтернативна медицинаМедицински изследванияВидеоБотаникаНормативни актовеКлинични пътекиСпециалисти