Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене 14 полезни храни за сърцето - част 1

14 полезни храни за сърцето - част 1

14 полезни храни за сърцето - част 1 - изображение

В забързаното ежедневие здравословното хранене се оказва ключът към здравето на човек. Изборът на храна, който правите, може драстично да повлияе на състоянието на сърцето, енергията и контрола на апетита. Ето и някои са най-добрите храни за сърцето, с които да поддържате най-важния орган в добро състояние.

Диня

1. Диня

Освен наслада за езика, динята е и много полезна. Съдържа голямо количество фибри и е чудесен източник на антиоксиданти и ликопен, който е свързан с нисък риск от сърдечни заболявания. Динята доставя и цитрулин, който подобрява здравето на кръвоносните съдове и дори има полза за хората с еректилна дисфункция и диабет. Плодът е и добър източник на витамини С и А, както и на калий и магнезий.

кисело мляко
2. Кисело мляко

Ако търсите вкусна и питателна храна, която няма да запуши артериите ви и ще предпази сърцето ви, изберете кисело мляко. То предпазва от заболявания на венците, които могат да увеличат риска от сърдечни проблеми. Когато консумирате кисело мляко, приемате и антиоксиданти, фибри, витамини и пробиотици, които са полезни за цялостното здраве и храносмилането. Гарнирайте млякото с пресни или замразени плодове за още „по-здравословен“ ден.

домати

3. Домати

Доматите съдържат солидна доза витамин С и като динята са богати на ликопен (всъщност ликопенът е отговорен за червения им цвят). Витамин С е антиоксидант, предпазва клетките от увреждане, така че може да сте сигурни, че консумирайки домати, давате най-доброто на тялото си. Приготвяйте сами доматените сосове, вместо да използвате готови, за да сте сигурни, че в тях има само полезни съставки.

авокадо

4. Авокадо

Авокадото е пълно с мононенаситени мазнини и е източник на калий – минерал, известен с това, че контролира кръвното налягане. Също така е чудесен източник на витамин С, фибри и каротеноиди. Каротеноидите намаляват риска от сърдечносъдови заболявания. Освен че предлага полезна доза фибри, авокадото е доказано, че помага на организма да абсорбира други антиоксиданти, когато се яде със зеленчуци, като спанак и моркови.

горски плодове

5. Горски плодове

Горските плодове са пълни с антиоксиданти и са чудесен избор за закуска и за поддържането на здраво сърце. Плодовете увеличават добрия холестерол и намаляват лошия, като понижават кръвното ви налягане. Освен това са нискокалорични, без мазнини (независимо дали са пресни или замразени), съдържат хранителни вещества, които подпомагат растежа на костите и превръщането на мазнини в енергия. Тези малки плодове са истински ресурс в битката с рака. Ползите им не се изчерпват с това, защото горските плодове повишават и нивата на азотен оксид - молекула, която подпомага отпускането на кръвоносните съдове. За добро здраве консумирайте плодовете ежедневно.

 зеленолистни

6. Зеленолистни зеленчуци

Малко е съдържанието на калории в зеленолистните зеленчуци, те съдържат витамини А и С, както и фолат, манган, калий, фибри и много други. Тези важни хранителни вещества позволяват на кръвта да се съсирва нормално, предотвратяват калцирането на артериите и дори предпазват от костни фрактури. Понижават холестерола в организма и повишават сърдечното здраве чрез противовъзпалителните свойства, които притежават.

бобови

7. Бобови храни

Дори половин чаша боб дневно поддържа сърцето ви в оптимална форма. Разтворимите фибри са основна причина, поради която тези култури са полезни за вашето сърце. Влакната се свързват с холестерола, предотвратяват абсорбирането му в червата и изграждането му до нездравословни нива. Добавете малко бобови храни в следващото ви хранене и тази доза ще ви донесе фибри, фолиева киселина, магнезий, калций, омега-3 мастни киселини и витамини от В-комплекс – всички хранителни вещества, които поддържат сърцето ви здраво.

 

По статията работи: Данна Панджарова
Източник: livestrong.com
Снимки:saludmovil.com; livestrong.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияФизиологияИсторияЗдравни съветиНовиниХранене при...ЛюбопитноЛайфстайлСнимкиАлт. медицинаИзследванияЛеченияСпортОрганизацииБотаникаВидеоКлинични пътекиНормативни актовеСпециалисти