Начало Хранене Хранене при Качване на телесна маса Как да съставим здравословно меню за напълняване - част 2

Как да съставим здравословно меню за напълняване - част 2

Как да съставим здравословно меню за напълняване - част 2 - изображение

Днес, когато повечето хора търсят ефективни начини за борба с излишните килограми, все пак има и такива, които мечтаят да повишат теглото си. Именно към тях са насочени и следващите редове.

В първата част на статията говорехме за храненето и ниското телесно тегло, как трябва да бъде съставено менюто, за да се достигнат желаните резултати, без да се навреди на здравето.

Предстои да ви запознаем със списък от 13 хранителни продукта, които помагат за напълняване.

 

  • Авокадо

Това е идеалният висококалоричен продукт със съдържание на мазнини, чиято консумация по никакъв начин не вреди на сърдечно-съдовата система. За повишаване на теглото с 2,7 килограма за една седмица е достатъчно всеки ден да се изяжда само по 1 авокадо.

  • Картофи

Картофите са отличен източник на въглехидрати. Те могат да се изпекат на скара или във фурната, да се добавят към сандвичи или да се хапват между основните хранения.

  • Макарони (всички видове)

Тук отново става дума за същите въглехидрати. Макаронените изделия е най-добре да се готвят със зеленчуци, за да може организмът да се засити не само с калорична храна, но и с витамини.

  • Сушени плодове и ядки

Диетолозите съветват сушените плодове и ядките да се консумират като междинни хранения. Тези продукти се характеризират с висока калоричност, съдържат целулоза и витаминен комплекс, даващ възможност за регулиране на телесното тегло.

  • Нетлъсто месо

Подходящи са говеждото и бяло птиче меса. Те са източници на протеини, желязо и цинк, които не само осигуряват на тялото енергия, но и допринасят за натрупване на мускулна маса.

  • Смути

Т.нар. смути е висококалорична полезна напитка, която се приготвя основно от плодове и/или зеленчуци, може да съдържа ядки, семена, мляко. Най-подходящи за напълняване са комбинациите, съдържащи банани, мед, манго и ягодоплодни.

  • Грозде

Гроздовите зърна пречистват кръвта, като по този начин се подобрява усвояването на хранителните вещества.

  • Фъстъчено масло

Освен белтъчини и мазнини в продукта се съдържат магнезий, фолиева киселина, също витамини Е и В3, които подобряват състоянието на кожата и нервната система.

  • Пълномаслено прясно мляко

Напитката е отличен източник на мазнини, калций, витамини А и Д.

  • Хляб от твърди сортове пшеница и кафяв ориз

В тях има не само въглехидрати и витамини от В група, но и магнезий, желязо, калций, фосфор и цинк. Също така и целулоза, която засища организма.

  • Сирена/кашкавал

Подходящи са, защото изобилстват от белтъчини, мазнини и калций.

  • Растителни мазнини

Източници са на мазнини и микроелементи.

За увеличаване на телесното тегло е достатъчно дневно да се изяждат по две малки парчета от рибата, за да се осигури на организма необходимото му количество мазнини и белтъчини.

<<< Към първата част


Редактор: Радостина Райчева
Източник: edaplus.info
Снимка: sportfood.info



5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХранене при...СпортЛюбопитноЛайфстайлДиетиАлт. медицинаРецепти