Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Полезни храни за женската полова система

Как да храним женската полова система

Как да храним женската полова система - изображение

Женските полови органи, към които се отнасят: матката и маточните тръби, яйчниците и влагалището, също клиторът, пубисът, големите и малките срамни усти и женските гърди, изпълняват в организма три основни функции. Това са: репродуктивна функция, кърмене и синтезиране на хормоните, произвеждани от яйчниците, които подобряват женския тонус и удължават младостта.

За женската полова система изключително важни са антиоксидантите (витамини Е и С), фолиевата киселина, йод, магнезий, витамини А и Д, мастни киселини Омега 3, желязо, мед, белтъчини, аминокиселина аргинин, лецитин и калций. Тези вещества се съдържат в следните продукти:

  • Яйца. В тях има лецитин, който участва в производството на полови хормони и в усвояването на витамините. Извежда токсините от организма. Яйцата се причисляват към продуктите, които повишават настроението, пълноценен източник са на белтъчини.
  • Тлъста риба (скумрия, херинга, сьомга). В тях се съдържат Омега 3 мастни киселини. Действат противовъзпалително, нормализират хормоналния баланс. Заедно с продуктите, съдържащи йод (като морско зеле и орехи), такава риба е профилактика срещу развитието на онкологични заболявания при жените. Необходима е и за запазването на здравето и красотата на гърдите.
  • Зехтин, покълнали пшенични зърна, маруля. Съдържат витамин Е, който е един от най-важните за женското здраве. Участва в производството на половите хормони, регулира хормоналния цикъл и увеличава вероятността от оплождане. Предотвратява развитието на мастопатия.
  • Шипка, цитрусови плодове, лук. Богати са на витамин С, който е добър антиоксидант. Съхранява, възстановява и укрепва женското здраве. Добра профилактика е срещу онкологични заболявания.
  • Зелени листни зеленчуци. Те са богат източник на фолиева киселина и магнезий, пречистват организма. Необходими са за пълноценното функциониране на нервната система на бременната жена и плода. Имат противовъзпалителен ефект.
  • Морско зеле, фейхоа. Характеризират със съдържание на голямо количество йод, първична профилактика са срещу ракови болести, потискат предменструалния синдром, подобряват обменните процеси в организма.
  • Стевия. Натурален заместител на захарта е. Пречиства организма, лекува микрофлората на половите органи, активизира обмяната на веществата. Сварява се като чай.
  • Чесън. Успешно се бори с възпалителни заболявания при жените. Повишава имунитета благодарение на наличието на серни съединения.
  • Кефир и кисело мляко с жива закваска. Богати са на витамини от група В, белтък и калций. Стимулират имунната система, полезни са при податливост към възпаления.
  • Черен дроб, краве масло, моркови с масло. Съдържат витамин А, който е необходим за пълноценната работа на яйчниците.
  • Пълнозърнест хляб, необработени зърнени култури, трици. Благодарение на наличието на витамини от група В, тези продукти са много важни за активизиране работата на храносмилателния тракт. Необходими са на нервната система, участват във възстановяването на либидото.
  • Пчелни продукти. Богати са на микроелементи и витамини В и С. Укрепват имунитета, взимат участие в синтеза на пролактина.
  • Морски продукти. Необходими са на половата система поради високо си съдържание на мед, йод и пълноценен белтък.

Вредни за женските полови органи храни:

  • Сол. Предизвиква отоци. Особено противопоказна е при склонност към ПМС;
  • Кафе, чай, шоколад. Действат неблагоприятно върху тъканите на млечните жлези, повишават нивото на хормона пролактин. Голямото количество превъзбужда нервната система.
  • Захар. Повишава инсулина в организма, което може да бъде причина за развитието на различни възпалителни заболявания на половите органи. Води до промени в настроението.
  • Алкохол. Нарушава функционирането на яйчниците. Действа неблагоприятно върху отделянето на яйцеклетки, водейки до тяхната деструкция.

Общи препоръки

За здрава полова система на женския организъм е необходим пълноценен белтък (месо, риба, извара), плодове и зеленчуци, богати на влакна. Пълнозърнести каши и зеленчукови супи, салати със стриди, миди, рапани, калмари, извара със сушени плодове, рибени кюфтета на пара. Точно от тези продукти се нуждае репродуктивната система, за да работи с пълни сили.

Не бива да забравяте за соята, пшеницата, овеса, лещата. Също за ябълките, морковите, нара, които са пълноценни източници на фитоестрогени, отговорни за нормализирането на хормоналните нива.

Изключително вредни за женското здраве са продължителното гладуване, небалансираните диети и преяждането:

  • Прекалено ниското тегло намалява възможността за забременяване 3 пъти.
  • Дългото придържане към моно диети нарушава производството на полови хормони и води до "липса" на гърди.
  • Наднорменото тегло пък намалява шансовете за раждане на здраво дете 2 пъти и води до пасивност в интимните отношения.
4.1, 7 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияКлинични пътекиСпециалистиЛюбопитноСнимкиЛайфстайлЗдравни съветиДиетиХранене при...АнатомияБотаникаСпортРецептиНовиниОрганизацииЛеченияНормативни актовеАнкетиИнтервютаЗаведенияАлтернативна медицинаСоциални грижиПроизводителиПсихологияИсторияТестове