Начало Хранене Хранене при Хранене при отслабване Отслабване след раждане

Отслабване след раждане

Отслабване след раждане - изображение

По време на бременността хормоните и потребността от хранителни вещества се увеличават. Кое води до естествено напълняване? Младите майки често се сблъскват с този проблем. След раждане, настъпва постепенно нормализиране на теглото. Това може да се постигне с промяна на менюто и двигателна активност. Също така, част от килограмите изчезват заедно с раждането. Хранителният ви режим се определя от това, как храните вашето бебе. Ако кърмите, рязкото намаляване на количеството храна, което приемате, ще се отрази на състава и количеството на кърмата, затова се препоръчва да отслабвате постепенно (до 500 грама седмично). Ако храните детето изкуствено, то най-безопасно за здравето ви е изгубването на 1 кг седмично.

Започнете да си водите дневник, в който да записвате всичко, което приемате през деня (и ястия, и напитки). Сравнете настоящите си хранителни навици с тези преди и по време на бременността. Ще забележите разликата. Ограничете тези продукти, които не са влизали по-рано в менюто ви. Изключете сладките храни, газираните напитки и продуктите, съдържащи животински мазнини.

Спазвате ли хранителния режим - закуска, обяд, вечеря, - докато сте в майчинство или ядете, когато намерите време за това? Анализирайте резултатите и ще започнете да отслабвате. Разбира се, трябва да се занимавате и със спорт, за да стегнете коремните мускули и да направите красива талия.

Ако кърмите не трябва да спазвате диети и ограничения, но пък този процес може да ви помогне за отслабването, защото за произвеждането на мляко са необходими около 800 ккал дневно, от които натрупаните по време на бременността запаси от мазнини дават 300.

На болшинството от жените са нужни 2700 калории на ден по време на кърмене. Ако се занимавате с фитнес, у вас ще се появи желание да поглъщате по-малко калории, но лекарите съветват да не приемате по-малко от 1800 ккал дневно, защото това може да се намали лактацията и да нямате достатъчно сили за да кърмите и да се грижите за бебето.

Включете физическо натоварване с умерена интензивност - бързо ходене, аеробика, ако вашият лекар разреши, разбира се.

Ако кърмите детето си, може да увеличите съдържанието на витамини в млякото си чрез консумиране на здравословна храна. Така ще повлияете не само върху здравето на бебето, но и върху вашето собствено.

За възстановяване на нормалното съдържание на желязо в кръвта след раждане, са необходими няколко месеца. Количеството течности е от изключително значение за производството на мляко. Приемайте ги през целия ден и се старайте да изпивате по 1 чаша вода или някаква напитка (например чай с мляко) преди всяко кърмене. Ограничете консумацията на кофеин и алкохол, защото те водят до загуба на течности.

Повечето от горепосочените принципи може да прилагате и ако не кърмите детето си. Започвайки режим за отслабване, се уверете, че консумирате разнообразна храна от всички хранителни групи. Когато сте готови да включите физическо натоварване, направете го постепенно.

Колко калории са необходими, за да отслабнем, ако не кърмим?

На повечето жени са достатъчни 1600-1800 калории и леко физическо натоварване. Най-разумен е приемът на 1600 калории дневно, защото тогава няма да се чувствате "потиснати", ще запазите активността и доброто си настроение.

Приблизително увеличение на теглото по време на бременност:

  • Новородено 3,5 – 4 кг
  • Плацента 0,5 – 1 кг
  • Околоплодна течност - 1 кг
  • Гърди - 0,5 кг
  • Матка - 1 кг
  • Увеличаване обема на кръвта - 1,5 кг
  • Мазнини - 2,5 кг и повече
  • Мускулни тъкани и течност - 2 – 3,5 кг
4.2, 10 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлЛюбопитноСпортЗдравни съветиХранене при...ДиетиТестовеПсихологияРецептиЛеченияАлтернативна медицинаКалкулаториИсторияСнимкиНовиниМедицински изследванияСоциални грижиЗаведенияОрганизацииПроизводителиКлинични пътекиСпециалистиБотаникаНормативни актовеИнтервюта