Начало Хранене Диети Полезно Прясното мляко като средство за отслабване

Прясното мляко като средство за отслабване

Прясното мляко като средство за отслабване - изображение

Прясното мляко е продукт, който има множество здравни ползи за организма. То е отличен източник на витамин Д, калций и протеин. Укрепва костите, подпомагайки лечението на остеопороза.

Бялата течност притежава диуретични, антибактериални и противовъзпалителни свойства, предотвратява риска от развитието на простудни и инфекциозни заболявания. И още: бори се с мигрената, безсънието, хипертонията, киселините, хроничния запек, понижава киселинността на стомашния сок, успокоява организма.


Освен всичко това прясното подпомага намаляването на телесното тегло и сега ще научим как, защо и на какво се дължи този ефект.

Прясно мляко

Снимка: yerkir.am

 Защо млякото помага за отслабване?

Ако организмът изпитва недостиг на калций, то обмяната на веществата става по-бавна. Това на свой ред засилва производството на калцитриол, който възпрепятства извеждането и преработката на мазнините, пречи за разрушаването на мастните пластове. Резултатът се изразява в неефективност дори на най-суровите диети за отслабване.

Млякото насища тялото с калций, който нормализира обмяната на веществата, способствайки регулирането на телесното тегло.

Течността е ценна още, защото притъпява чувството на глад и осигурява на организма лесно усвоим белтък.

Мазнините в продукта се усвояват безпроблемно, без да водят до претоварване на храносмилателните органи.

Прясно мляко

Снимка: ecodiet.ru

Какъв е съставът на някои видове млека?

Кравето мляко е основен източник на калций, макар калоричността на домашния продукт да е доста висока. В състава му влизат 4,7 грама захариди, 4,7 грама мазнини, 88,4 грама вода, 2,9 грама белтъчини, 0,1 грам органични киселини. Богатият витаминен състав е представен от витамините: А, В1, В2, В3, В9, В6, В12, D, С, Е, РР, Н. Минералите в прясното краве мляко са: мед, манган, калций, калий, натрий, магнезий, сяра, желязо, холин, фосфор, хром, олово, алуминий, селен, флуор, кобалт. Калориите в 100 милилитра от продукта са 58 ккал.

Калоричността на сухото мляко е много по-висока от тази на кравето - 479 ккал. Въглехидратите са 38,7 грама, мазнините - 24 грама, а белтъчините 27 грама (за 100 грама).

Козето мляко също е вкусно и полезно. Не е тайна, че то е най-добрият заместител на майчината кърма. Калориите в него отново са повече от тези в кравето - 67 ккал на 100 милилитра. Витамините са много, част от които В2, А, С, В. Голямо е количеството на кобалт в млякото от козите, което е полезно при диатеза, заболявания на стомашно-чревния тракт и алергии.

Прясно мляко

Снимки: pohudet.info

Подводните камъни при употребата прясно мляко с цел отслабване

Ако диетата, която сте избрали, не е свръх тежка и към млякото може да добавяте други храни, то тогава задължително заложете на нискокалоричните такива. Препоръките са за листа зелена салата, пресни зеленчуци и плодове.

Имайте предвид, че не е добре да комбинирате портокали, мандарини, ананас, киви или други кисели плодове. Резултатите от подобно съчетаване са: колики, диария, стомашни разстройства.

Добре е да хапвате ябълки, круши, банани, праскови.

Съветът на диетолозите е да се използва нискомаслено прясно мляко, когато целта е загуба на килограми (но се включват и други храни).

Половин час преди хранене, изпийте чаша вода.

Моно диетите не са подходящи, защото вредят на здравето, но говорейки за млякото, нещата не стоят така. Това се дължи на правилото, че по принципа на разделното хранене, млечните продукти следва да се консумират самостоятелно. Обяснението е, че те се пресичат/вкисват, а това от своя страна пречи на преработката на останалата храна.

Прясно мляко

Снимка: Iamnao Shutterstock.com

Строг вариант за намаляване на телесното тегло е ежедневното изпиване на 3 чаши пълномаслено мляко и нищо повече. Това ще нормализира и обменните процеси, но такъв режим не бива да бъде по-дълъг от няколко дни.

Разтоварващите млечни дни също дават резултати. Може да правите по един такъв седмично, в рамките на който се приема литър мляко (до 70 ккал) на няколко пъти по половин чаша. За по-голямо засищане е добре течността да бъде топла. Кафе и чай без захар също са позволени.


По текста работи: Радостина Райчева

Източник: vesvnorme.net
  

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноДиетиЗдравни съветиРецептиЛеченияХранене при...ЛайфстайлСпортТестовеПсихологияАлтернативна медицинаКалкулаториХрани и ястияИсторияНовиниСнимкиСъставкиНормативни актовеОрганизацииЗаведенияБотаникаИнтервютаПроизводители