Начало Хранене Диети Полезно Как да отслабнем следпразнично? Пет правила за стройна фигура

Как да отслабнем следпразнично? Пет правила за стройна фигура

Как да отслабнем следпразнично? Пет правила за стройна фигура - изображение

Да се отървем от излишните килограми, натрупани след множеството коледно-новогодишни празници, се оказва, че не е толкова трудна за изпълнение задача, ако знаем с какво да се храним и как. Затова ще дадем отговори на тези въпроси и ще се уверите, че волята и желанието може да се справят с напълняването.

Преди всичко трябва да знаете, че чудодейни средства, които мигновено намаляват теглото, няма. Докато продължавате да поглъщате калорични продукти и алкохол, както и да водите неактивен начин на живот, просто няма шанс да постигнете промяна.

Повечето от продуктите за отслабване са диуретици или имат слабителен ефект, поради което е нормално след няколкодневния им прием да бъдете в еуфория от свалените 2-3 килограма. Те обаче са течност, от която сте освободили тялото си заедно с множество полезни вещества и микроелементи.

С какво да започнете?

Забравете за диетите, които обричат на гладуване и може да навредят на здравето. Подлагайки се рязко на строг хранителен режим, тялото се стресира. То разбира, че е лишено не само от една наслада, но от жизненоважни за него съставки, без които нормалното му функциониране ще бъде затруднено. От този момент организмът започва да се запасява, в случай че това положение продължи занапред.

Резултатът: не само че килограмите няма да изчезват, но и съществува риск да натрупате още.

И така, правило №1 - не гладувайте!

 

Как да отслабнете правилно?

Връщайки се към обичайното ежедневие след редица празници, бързо се възстановява баланса между потреблението на калории и енергия. Ако работите в офис или делниците ви са обречени на друг вид физическа неактивност, старайте се вечер да приемате лека храна и да не се залежавате пред телевизора, а се заемете с домашни задължения - такива винаги има.

Правило №2 - движението е живот, здраве и стройна фигура.


Как да се храните?

Забравете за храненето 2 или 3 пъти дневно. За да постигнете желаните резултати, хапвайте до 5 пъти на ден по малко. Така храносмилателният тракт ще спре да функционира на авариен режим, ще работи леко, включвайки всички необходими храносмилателни ензими.

За да се ускори процеса на усвояване на хранителните вещества, е необходимо да се приема достатъчно количество чиста питейна вода (около 1,5-2 литра дневно, в които не влизат чаят, кафето, соковете и газираните напитки).

Препоръчително е 30 минути преди хранене да се изпива чаша топла вода. Това ще допринесе за ускоряването на обмените процеси и за по-малко усвояване на ненужните калории, постъпващи с храната.

Разбира се, забравете за сладките и тестени изделия, за мазните и пържени ястия, за соленото и острите вкусове. Тези продукти съдържат подсилващи вкуса съставки, затова след консумацията им ви се иска още и още от тях.

Извод и правило №3: яжте по-малко, пийте повече течности.


Полезни и леки продукти, съставящи примерно меню

Следващите храни, които ще видите, не само че е полезно да се консумират, но е и необходимо.

За закуска е добре да си хапнете каша от елда, пшеничена или овесена, сварена във вода.
Яйцата и изварата също са подходяща алтернатива за хапване в сутрешните часове, защото дават енергия за целия ден.

Неподсладени кисели млека и плодове са добър избор за междинни хранения.

За обяд си пригответе супа, но не прекалявайте с тлъстите месни бульони. Хлябът е сред нежеланите продукти, но, ако не можете без него, заложете на такъв от трици или зърнен (ефективно подпомага храносмилането).

Вечер може да си сварите парче пилешко месо или риба, за гарнитура си направете зеленчукова салата, но нека в нея няма картофи.

Преди сън няма да ви навреди чаша киселомлечна напитка, която ще притъпи чувството на глад и в същото време ще подпомогне храносмилането.

От всичко, казано дотук, да обобщим правило № 4, а то е: спазвайте хранителен режим.

Продукти, изгарящи мазнините

Съветите, които ви дадохме по-горе, се отнасят по-скоро към здравословното хранене, отколкото към диетичното. Затова сигурно още се питате как да помогнете на организма си да се отърве от всичко излишно. Това може да се случи, включвайки в менюто си хранителни продукти, които притежават изгарящи мазнините свойства. Ето някои от тях...

Зеленчукът е богат на целулоза, която го прави изключително добро средство за пречистване на тялото от шлаки и токсини.

  • Канела

Канелата притежава свойството да понижава нивото на кръвната захар и да "разтапя" мазнините. Ако добавите подправката в кафето или чая си, то напитката не само ще стане по-ароматна и вкусна, но и ще ви помогне да отслабнете.

Два продукта, които забележително ускоряват метаболизма и не позволяват натрупването на вредни вещества.

  • Джинджифил

Коренът увеличава кръвоснабдяването на стомаха, съдържа етерични масла, които са в състояние да изгарят мастните клетки. Освен това джинджифилът подобрява състоянието на кожата, като я прави еластична и млада.

По изгарящ мазнините ефект цитрусът превъзхожда ананаса, тъй като ефективността на последния рязко спада при взаимодействието му със стомашния сок. Благодарение на нарингенина в състава си, грейпфрутът допринася активно за разграждането на мазнините. Тъй като веществото се съдържа в горчивите "прегради" на цитруса, е добре да не се ограничавате само с приема на сока, а да изяждате целия плод.

Стигнахме до правило №5, а то гласи, че за да се сдобиете със стройна фигура, трябва да консумирате правилните продукти.

Снимки: diet.passion.ru

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиХранене при...ЛайфстайлДиетиЛюбопитноСпортТестовеРецептиАлтернативна медицинаКалкулаториЛеченияСнимкиНормативни актовеОрганизацииЗаведенияБотаникаИнтервютаПроизводителиНовиниИстория