Начало Хранене Групи храни и ястия Зеленчуци Броколи Романеско

Броколи Романеско

Броколи Романеско - изображение

Романеско е сорт зеле (наричано още римско), получен в резултат на кръстосване на цветно зеле и броколи. Растението е едногодишно и топлолюбиво, то изисква алкално хранене и умерено поливане.

За консумация се използва само главата на зеленчука, която се състои от светлозелени съцветия във вид на фрактална спирала. Всяка пъпка е изградена от други себеподобни, образуващи формата. Зелето се отнася към диетичните продукти и се усвоява лесно.


Полезни свойства на броколи Романеско

Този вид броколи е богат на витамини (С, К, А), микроелементи (цинк), целулоза, каротеноиди и антиоксиданти. Включването му в менюто помага за възстановяването на вкусовите рецептори и за премахване на металния привкус. Благодарение на витамините, зеленчукът подобрява еластичността на кръвоносните съдове и разрежда кръвта.
Изоцианатите, присъстващи в състава, допринасят за борбата с различни новообразувания.

Целулозата в зелето действа благоприятно върху моториката на дебелото черво, справяйки се с признаците за неговата неправилна работа (диария, запек, хемороиди). Съставът на полезната микрофлора в червата се нормализира, прекратяват се процесите на ферментация и гниене.

Консумацията на Романеско понижава риска от развитие на атеросклероза чрез извеждане на излишния холестерол, шлаки и токсини.

Вкусът на спираловидното зеле наподобява този на броколите. Може да се изпържи, свари или запече, също да се добавя в салати или с него да се приготвят сосове.

 

Опасни и вредни свойства на броколи Романеско

Зеленчукът рядко води до алергични реакции. Продължителната му термична обработка може да бъде причина за появата на диария и подуване на корема.

При наличие на сърдечни заболявания и проблеми с щитовидната жлеза консумацията на Романеско следва да се ограничи.

Както всички останали видове зеле, и този съдържа много целулоза, която би могла да засили образуването на газове. Същият ефект се наблюдава и при съчетаването на зеленчука с бобовите култури.

Не се препоръчва комбинация с гъби и тлъсти меса, тъй като има риск от настъпване на храносмилателни проблеми.


Източник: edaplus.info

Още по темата:

5.0, 1 глас

ХРАНИТЕЛНА СТОЙНОСТ ПРИ 100ГР.

Вода89 мл.
Белтък2,9 гр.
Мазнини0,4 гр.
Въглехидрати6,5 гр.
Калории25 кал.

ВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ

витамини (С, К, А), микроелементи (цинк),

ДРУГИ

Други полезницелулоза, каротеноиди и антиоксиданти

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиРецептиХрани и ястияАлтернативна медицинаХранене при...ДиетиНовиниБотаникаСнимки